POLECAMY

img
UWAGA! Przeprowadzamy się! Od 1 lutego jesteśmy w lokalu przy ulicy Drawskiej 29.
Produkt dnia!
Tylko dzisiaj w tak niskiej cenie!
img img
Koniec oferty za:
  • godz.
  • min.
  • sek.
299 zł

Audioquest Cinnamon Coax - przewód 1xRCA/1xRCA typu coaxial

Producent: Audioquest
Kod produktu: 3758
Pełny opis produktu
Cena brutto: 370,00 zł 370.00
Dostępność: w magazynie
Czas wysyłki: natychmiast
Wysyłka już od:
ilość minus plus
drukuj Drukuj opis Schowek Dodaj do schowka

Audioquest Cinnamon Coax to cyfrowy interkonekt, który projektanci wyposażyli w posrebrzane (1,25%), lite przewodniki, co pozwala ograniczyć zniekształcenia i zredukować jitter. Przewody otoczone są przez piankową polietylenową izolację, która zapewnia bardzo precyzyjny sygnał dźwiękowy.

  • lite długokrystaliczne przewodniki (LGC) pokryte srebrem w 1,25%
  • niski jitter, niskie zniekształcenia
  • przewodniki sygnałowe są zoptymalizowane dla kierunkowości sygnału cyfrowego
  • system rozpraszania szumu (NDS) z warstwą metalu
  • 100% pokrycia ekranującego - folia plus posrebrzana plecionka

Produkt pochodzi od oficjalnego dystrybutora Audioquest na Polskę i posiada 24-miesięczną gwarancję!

Audioquest Cinnamon Coax to cyfrowy interkonekt, który projektanci wyposażyli w posrebrzane, (1,25%) lite przewodniki, co pozwala ograniczyć zniekształcenia i zredukować jitter. Przewody otoczone są przez piankową polietylenową izolację, zapewniającą bardzo precyzyjny sygnał dźwiękowy.

Czystość przesyłanego sygnału zwiększa system rozpraszania szumu NDS, który chroni przed negatywnym wpływem częstotliwości radiowych.

Cyfrowe kable współosiowe Audioquest zostały
zaprojektowane tak, aby minimalizowały zniekształcenia
pojawiające się w niezwykle szerokim pasmie
przenoszenia.

Audioquest Cinnamon Coax to:

  • lite długokrystaliczne przewodniki (LGC) pokryte
    srebrem w 1,25%
  • niski jitter, niskie zniekształcenia
  • przewodniki sygnałowe są zoptymalizowane
    dla kierunkowości sygnału cyfrowego
  • system rozpraszania szumu (NDS) z warstwą metalu
  • 100% pokrycia ekranującego - folia plus posrebrzana
    plecionka

W wielu przypadkach zastosowań, bardzo ważna jest
szybkość cyfrowej komunikacji. Najbardziej oczywiste będzie
przesyłanie dużych plików, tak szybko jak to możliwe lub
dostarczanie dużej ilości danych w przypadku treści video HD.

W cyfrowych kablach współosiowych szybkość oznacza
coś innego niż ilość i prędkość transferu. Najważniejszy jest
stosunek wewnątrz cyfrowego strumienia, decydujący
o odtworzeniu analogowej fali, która dostarcza do uszu
użytkownika informację i muzykę.

Zniekształcenia oparte na niedokładnościach czasowych
(jitter) wewnątrz pakietu danych, "zmniejszają" i spłaszczają
dźwięk, który normalnie wyróżnia się przestrzennością.

Piankowa izolacja z twardymi komórkami

Piankowa izolacja z twardymi komórkami wykorzystywana
jest jedynie w większości przewodów video i cyfrowych audio
firmy Audioquest.

Podobna do pianki z tradycyjnego polietylenu (PE), powstaje
poprzez wtryskiwanie azotu, tworząc powietrzne kieszenie.
O zastosowaniu twardej pianki decyduje sztywność materiału, dzięki czemu przewodniki w kablu pozostają w stałym stosunku do siebie na całej długości kabla, co z kolei zapewnia stałą charakterystykę impedancji.

Posrebrzane lite przewodniki - minimalne zniekształcenia

Dzięki zastosowaniu litych przewodników projektanci Audioquest ograniczyli do minimum jitter oraz wyeliminowali zniekształcenia związane z oddziaływaniem na siebie nitek metalu tworzących wiązkę przewodnika. Lite posrebrzane (1,25%) przewodniki w modelu Cinnamon Coax doskonale sprawdzają się tam, gdzie przesyłane są bardzo wysokie częstotliwości.

Sygnały o wysokiej częstotliwości rozchodzą się niemal po powierzchni przewodnika. Gdy powierzchnia przewodnika pokryta jest bardzo czystym srebrem, parametry pracy takiego kabla zbliżone są do rozwiązania z przewodnikiem wykonanym z litego srebra, ale przy zachowaniu ceny porównywalnej z kablem z litej miedzi.

100% pokrycia ekranującego (folia plus posrebrzana plecionka)

Ekranowanie zawsze odgrywa istotną rolę w konstrukcji kabla, a we współosiowym interkonekcie ma szczególnie ważne zadanie do wykonania, ponieważ nie tylko ekranuje, lecz także działa jako ścieżka powrotna. Dlatego też Audioquest przykuwa uwagę do jakości metalu ekranującego i techniki produkcji, ponieważ oba te elementy wpływają na jakość dźwięku i obrazu.

System rozpraszania szumu (NDS) z warstwą metalu

100% pokrycie ekranujące jest łatwe. Aby zapobiec przechwytywaniu zakłóceń radiowych, które wpływałyby negatywnie na sprzęt, wymaga systemu rozproszenia szumu. Projektanci zastosowali takie rozwiązanie zbudowane w oparciu o dodatkową metalową warstwę.

W przypadku firmy Audioquest nie powinniśmy mówić o jej założeniu, ale raczej ewolucji.

Zarejestrowana w 1980 roku przez Billa Lowa firma Audioquest była w rzeczywistości kolejna wariacją na temat sprzętu audio, którym zajmował się od 1972 roku.

Podczas szkoły średniej i na początku collegu, jednym z marzeń Billa była chęć posiadania dobrego zestawu audio. Cel ten przyświecał mu podczas projektowania i tworzenia dziesiątek wzmacniaczy, przedwzmacniaczy i tunerów dla kolegów, które później im sprzedawał. Wszystkie zarobione pieniądze przeznaczał na płyty lub ulepszenie swojego sprzętu grającego.

Podczas pobytu w collegu w Oregonie Bill doszedł do wniosku, że bardziej przyszłościowym rozwiązaniem będzie sprzedawanie gotowego sprzętu uznanych firm. Rozpoczął od pośrednictwa w sprzedaży gramofonów BSR i amplitunerów Hitachi w 1972 roku. W 1974 roku jego oferta powiększyła się o sprzęt firm Linn Sondek, Radford, Celestion, Yamaha (Bill był pierwszym dealerem na północnym zachodzie Stanów Zjednoczonych). Po roku działalności jego mały sklep okazał się być największym dealerem sprzętu Linn Sondek w Stanach Zjednoczonych.

Przeprowadzka do Kaliforni

W 1976 roku, w kilka lat po zakończeniu collegu, chęć wyjazdu Billa do Kalifornii stawała się coraz bardziej nieodparta. Całą sprzedaż detaliczną przekazał przyjacielowi, sam zaś postanowił zostać przedstawicielem producentów na terenie wyjątkowo konserwatywnym - rynku północnej Kalifornii. Działający na tym terenie dealerzy postępowali w myśl zasady: "Jeśli nie dostarczam jakiegoś produktu, to z pewnością go nie potrzebuję".

Zupełnie inaczej prezentował się rynek Kalifornii południowej. Dla dealerów działających na tym obszarze bardziej charakterystyczne bywało stwierdzenie: "Przynieś, to posłuchamy". To zadecydowało, że Bill zdecydował się przenieść w 1977 roku na południe stanu. Niestety, pomimo tego, że reprezentował tak doskonałe marki jak Cizek, Decca, RAM, Koss Electrostatic, RH Labs, PSE, Aryston, Armstrong, Rogers czy Chartwell, nie odniósł sukcesu.

Po sześciu latach działania w branży audio, Bill rozpoczął sprzedaż w Santa Monica. Tym razem jednak z dużą, ale bardzo ważną różnicą: zdecydował się, że będzie sam produkował kable do sprzętu audio na potrzeby własnego sklepu.

Kable audio stały się znaczącym produktem rynkowym w 1976 roku, kiedy firma Polk Audio zaprezentowała przewód typu litz o nazwie Cobra Cable, wykonany z japońskiej miedzi.

Kabel ten odznaczał się wysoką pojemnością i niską indukcyjnością, co w kilku przypadkach doprowadziło do zniszczenia wzmacniaczy. Przeważnie jednak, podłączony do systemu audio, przyczyniał się do poprawy dźwięku. W 1978 roku Polk, Bob Fulton i Jonas Miller Sound doprowadzili do tego, że kable audio stały się znaczącym produktem dla ludzi działających w branży audio.

W 1978 roku Bill wraz z innym małym detalistą podjął współpracę w oferowaniu robionych na zamówienie skręconych kabli typu litz. Biorąc pod uwagę fakt, że były to zupełne początki w tej dziedzinie, okazały się one wyjątkowo udaną konstrukcją, lepszą nawet od uważanego za najlepszy model kabel Fulton Gold.

W ciągu dwóch następnych lat Bill zajmował się produkcją tego oraz drugiego, niższego modelu. Jego intencją było sprzedawanie ich w swoim sklepie. Ku zaskoczeniu, inni dealerzy w Los Angeles, a nawet w Japonii, zaczęli kupować kable właśnie od niego. W 1980 roku Bill doszedł do wniosku, że nadszedł czas na tworzenie kabli z myślą o sprzedawaniu ich innym dealerom. W tym momencie narodził się Audioquest.

Ewolucja firmy Audioquest dokonywała się przez cały okres jej istnienia.

Niemniej, pewne jej cechy istniały już na samym początku. Jedną z nich było przekonanie o wyższości doświadczenia, nad abstrakcyjnym teoretyzowaniem.

Na przykład, znaczenie użycia zwielokrotnionych przewodników, czyli jedno z fundamentalnych założeń konstrukcyjnych firmy Audioquest, Bill odkrył w trakcie niespodziewanego eksperymentu. W 1980 roku jeden z producentów subwooferów poprosił Billa o stworzenie potężniejszego kabla właśnie z przeznaczeniem do tego właśnie typu urządzeń. Bill wykonał zamówienie. Okazało się, że dźwięk był reprodukowany ze znacznie lepszą jakością. Doszedł więc do wniosku, że wprowadzona przez niego geometria cztero-przewodnikowa znacząco poprawiła jakość dźwięku w porównaniu do tych samych czterech przewodników działających jako dwie skręcone pary. Na jesieni 1980 roku Bill wyznaczał nowy standard swoim kablem LiveWire Litz Greek, złożonym z sześciu przewodników. Obecnie do konstrukcji prawie każdego kabla firmy Audioquest używa się czterech lub więcej przewodników w zoptymalizowanym układzie.

Mniej więcej w tym samym czasie Bill przeżył ciekawe doświadczenie. Otóż jeden z producentów głośników poprosił go o przeprowadzenie demonstracji. Ów producent używał markowych kabli o długości dziesięciu stóp. Bill podłączył parę swoich oryginalnych kabli o długości 25 stóp. Wszystkich obecnych podczas demonstracji słuchaczy zaskoczyła doskonała jakość dźwięku, jaką reprodukowały. Postępując w myśl zasady "im krótszy kabel, tym mocniejszy dźwięk", Bill postanowił użyć kabla krótszego - o długości 10 stóp.

Ku zaskoczeniu swojemu i pozostałych uczestników pokazu, para kabli o długości 10 stóp brzmiała gorzej. Co najbardziej zaskakujące, kable obydwu długości miały taką samą konstrukcję wewnętrzną oraz identyczną grubość izolacji. Jedyną różnicą była jej twardość - krótsza para posiadała izolację bardziej elastyczną. Ten niezamierzony eksperyment dowiódł znaczenia mechanicznej stabilności, ważnej zasady, wykorzystywanej później w każdym następnym modelu firmy Audioquest.

Pod koniec 1980 roku produkty Audioquest były obecne w 42 sklepach w południowej Kalifornii oraz u dealera w Denver.

W styczniu 1981 Audioquest po raz pierwszy wystawiał swoje produkty na targach CES (Consumer Electronics Show) w Las Vegas. Miesiąc później, Audioquest sprzedawał swoje konstrukcje w Europie, Azji i większej części Stanów Zjednoczonych.

W 1987 roku Bill pierwszy opublikował artykuł zatytułowany Cable Design: "Theory versus Empirical Reality", w którym jako pierwszy określił założenia konstrukcyjne, jakie musza spełniać dobre kable. Owe założenia nie zmieniły się aż o chwili obecnej.

W tym samym roku Bill rozpoczął projektowanie i produkcję 75 Ω kabli wizyjnych oraz przewodów cyfrowych. Były one zaprojektowane z uwzględnieniem tych samych założeń konstrukcyjnych minimalizujących zniekształcenia, ale były przeznaczone do przenoszenia szerokiego pasma sygnału. Linia kabli cyfrowych oraz video wzbogaciła się o modele "S", typu komponent i RGB. Wszystkie one zostały zoptymalizowane w taki sposób, aby mogły służyć do przesyłania sygnału z satelity lub w rozdzielczości HDTV. W 1999 roku cała ich rodzina została nazwana CinemaQuest.

Obecnie firma Audioquest jest największym dostawcą kabli na rynku high-endowym.

Jej produkty są dostępne w setkach sklepów w Stanach Zjednoczonych i w ponad 60 innych państwach. Odniesienie sukcesu było możliwe, ze względu na wysoką jakość wytwarzanego produktu.

img img img
img img img
Pełny opis produktu
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl